I de neste spørsmålene ber vi deg tenke på dine erfaringer fra den siste saken du har hatt i NAV.

56. Fikk du informasjon om hvor lang tid saksbehandlingen ville ta da den starta?

  • Ja
  • Nei
  • Husker ikke

57. Har saksbehandlingen tatt kortere eller lengre tid enn du hadde forventa?

  • Det har tatt kortere tid enn forventa
  • Det har tatt akkurat så lang tid som forventa
  • Det har tatt lengre tid enn forventa
  • Vanskelig å svare på
  • Jeg vet ikke ennå
  • Jeg vil ikke svare

58. Er du fornøyd eller misfornøyd med den innflytelsen du selv har hatt på saksbehandlingen din?

  • Jeg er lite fornøyd med innflytelsen jeg har hatt
  • Jeg er verken fornøyd eller misfornøyd
  • Jeg er godt fornøyd med den innflytelsen jeg har hatt
  • Vanskelig å vurdere
  • Vet ikke
  • Vil ikke svare

59. Synes du det har vært vanskelig eller enkelt å følge med på behandlingen av din sak?

  • Jeg synes det har vært vanskelig å følge med på behandlingen av min sak
  • Det har verken vært enkelt eller vanskelig å følge med på
  • Jeg synes det har vært enkelt å følge med på behandlingen av min sak
  • Vanskelig å svare
  • Vet ikke
  • Vil ikke svare

60. Synes du at de ansatte i NAV har vært flinke eller mindre flinke til å se deg som et enkeltmenneske i denne saken?

  • De har vært flinke til å se meg som et enkeltmenneske
  • De har verken vært flinke eller mindre flinke
  • De har vært mindre flinke til å se meg som et enkeltmenneske
  • Det er vanskelig å svare på
  • Jeg vet ikke
  • Vil ikke svare

61. Har du opplevd å bytte saksbehandler i løpet av den tiden saksbehandlingen har vart?

  • Ja
  • Nei - GÅ TIL 65
  • Vet ikke – GÅ TIL 65

62. Hvem var det som bestemte at du skulle bytte saksbehandler?

  • NAV bestemte det
  • Jeg ba om det
  • Jeg vet ikke
  • Jeg husker ikke

63. Har noen av dine saksbehandlere i NAV fortalt deg om dine rettigheter i denne saken?

  • Ja
  • Nei
  • Husker ikke
  • Vil ikke svare

64. Har noen av dine saksbehandlere fortalt deg om dine forpliktelser overfor NAV i denne saken?

  • Ja – GÅ TIL 69
  • Nei – GÅ TIL 67
  • Husker ikke – GÅ TIL 67
  • Vil ikke svare – GÅ TIL 67

65. Har din saksbehandler i NAV fortalt deg om dine rettigheter i denne saken?

  • Ja
  • Nei
  • Husker ikke
  • Vil ikke svare

66. Har din saksbehandler fortalt deg om dine forpliktelser overfor NAV i denne saken?

  • Ja – GÅ TIL 69
  • Nei
  • Husker ikke
  • Vil ikke svare

67. Har du fått vite om dine rettigheter i denne saken fra andre i NAV-systemet enn saksbehandleren din?

  • Ja
  • Nei
  • Husker ikke
  • Vil ikke svare

68. Har du fått vite om dine forpliktelser i denne saken fra andre i NAV-systemet enn saksbehandleren din?

  • Ja
  • Nei
  • Husker ikke
  • Vil ikke svare

69. Folk har ulike forventninger til saksbehandlingen i NAV. Vil du si at saksbehandlingen alt i alt har vært bedre enn du forventet, omtrent som forventet eller dårligere enn forventet?

  • Bedre enn forventet
  • Omtrent som forventet
  • Dårligere enn forventet
  • Vanskelig å svare på
  • Vet ikke

70. Mener du selv at du har fått oppfylt dine rettigheter i denne saken?

  • Nei, de er etter min mening ikke oppfylt
  • De er etter min mening delvis oppfylt
  • Ja, de er etter min mening oppfylt
  • Det er vanskelig for meg å vurdere om de er oppfylt eller ikke
  • Det vil jeg ikke svare på

71. Har du mottatt hjelp fra familie, venner eller bekjente i forbindelse med denne saksbehandlingen?

  • Ja
  • Nei – GÅ TIL 73
  • Vet ikke – GÅ TIL 73
  • Vil ikke svare – GÅ TIL 73

72. Hvorfor har du mottatt hjelp i forbindelse med denne saksbehandlingen? Sett kryss for de svarene som passer.

  • Fordi det har vært vanskelig å forstå saksbehandlingen
  • Fordi det er vanskelig å snakke med NAV
  • Fordi det er vanskelig å gjøre alt riktig
  • Andre grunner
  • Vet ikke
  • Vil ikke svare

73. Har du fått tilbud om hjelp fra NAV til å utføre nødvendige oppgaver i denne saken, som å fylle ut skjema, forstå informasjon eller lignende?

  • Ja
  • Nei – GÅ TIL 75
  • Husker ikke – GÅ TIL 75

74. Hjelpen fra NAV kan være mer eller mindre tilpasset din situasjon. Hvordan har dette vært for deg?

  • Hjelpen fra NAV har vært godt tilpasset min situasjon
  • Hjelpen fra NAV har både vært og ikke vært tilpasset min situasjon
  • Hjelpen fra NAV har vært dårlig tilpasset min situasjon
  • Det er vanskelig å svare
  • Jeg vet ikke

75. Har du noen gang opplevd å få informasjon fra NAV som etterpå viste seg å være feil?