Genveje

Hopp til hoved navigasjon
Hopp til søk
Hopp til hovedinnhold

Hovedinnhold

Hjem > no > Nyheter > Vardugnad-pa-Tolkeportalen

Vårdugnad på Tolkeportalen

Det er på tide å oppdatere antall tolketimer for 2013!

Vårdugnad 2014 er i full gang på Tolkeportalen! Vi har nylig sendt en e-post til alle tolkene i registeret der vi ber om at alle oppdaterer sine opplysninger. Samtidig innfører vi nå nye funksjoner på tolkenes egne sider på portalen.

Det er stadig flere tolkebrukere som finner og kvalitetssjekker tolker via Nasjonalt tolkeregister. Det er derfor enda viktigere enn før at tolkenes informasjon er riktig og at portalen fungerer rask og effektivt både for tolker og tolkebrukere.

Slik oppdaterer du dine opplysninger
For å oppdatere dine opplysninger må du logge deg inn med brukernavn (din registrerte e-postadresse) og passord. Et kompatibilitetsproblem gjør dessverre at noen tolker ikke klarer å logge seg inn. Hvis du er blant disse, ber vi deg om å lese denne veiledningen. Vi jobber med å løse problemet.

Her er en oversikt over de nye funksjonene:

  • Du kan selv bestille nytt passord. Husk at ditt brukernavn er din registrerte e-postadresse! Se denne driftsmeldingen dersom du ikke klarer å logge deg inn.
  • Du kan endre din “status” under “personalia”-fanen hver gang du er midlertidig utilgjengelig (på ferie, permisjon e.l.) eller ikke ønsker å bli kontaktet i et bestemt tidsperiode. Du kan også skrive en kort forklaring i kommentarfelt “merknad til status”. Feltet er ment kun til informasjon om din status.
  • Du kan selv føre opp antall tolketimer fra de 3 siste årene under “utdanning/erfaring”-fanen ved å klikke på knappen “endre tolkeerfaringer”.
  • Påbygningsemner fra HiOA er nå synlige i profilen din dersom du står oppført på nivå 1 eller 3 i registeret. For at påbygningsemnene skal bli registrert må du sende IMDi en kopi av karakterutskriften din.
  • Alle som søker i registeret vil nå kunne se hvilken dato du sist oppdaterte profilen din. Det er derfor viktig at din kontaktinformasjon og antall tolketimer er riktig oppført.

Som tolk i Nasjonalt tolkeregister har du et ansvar for å vedlikeholde opplysningene om deg i registeret. Riktig informasjon er avgjørende for at registeret fortsatt skal være et nyttig verktøy for tolkebrukere i offentlig sektor.

Siste frist for oppdateringen er 1. mai 2014
Vi setter fristen for oppdatering til 1. mai. Etter 1. mai vil alle tolker uten oppdaterte tolketimer for årene 2011, 2012 og 2013 bli satt som "inaktive", og vil dermed ikke lenger være søkbare på Tolkeportalen. 

Har du spørsmål om din oppføring i Nasjonalt tolkeregister kan du kontakte oss på ntreg@tolkeportalen.no.

Sist oppdatert 28.03.2014
Publisert 28.03.2014

Tips en venn om denne saken

Benytt dette skjema til å tippe en venn om saken på denne side

Relatert innhold

Har du problemer med å logge deg inn?

Her får du noen tips på hvordan du kan løse problemet. 

Utarbeidet og driftet av Integrerings- og mangfoldsdirektoratet